Asortimo CSS

Produkty w Asortimo dodawane są przy użyciu usługi Asortimo CSS. Jest to skrót od Comparison Shopping Services, czyli usługi porównywania cen, powiązanej z platformą Google Zakupy (Google Shopping), za pomocą której możesz:


  • Jako użytkownik sprawdzić ceny produktów i wybrać korzystną ofertę z ogromnej bazy sklepów.

  • Jako właściciel sklepu umieścić swoje produkty w zakładce Google Shopping (Google Zakupy) oraz dodatkowo promować je za pomocą systemu Google Ads.

CSS - jak to działa?

 

Kiedy użytkownik wyszukiwarki szuka produktów, pierwszym krokiem jest zazwyczaj wpisanie do silnika określonej frazy. Niezależnie, czy to “buty adidas”, “buty do biegania”, “wózek dla dziecka” czy “robot kuchenny”, nad klasyczną listą wyników wyszukiwania pojawią się promowane oferty w formie produktowych boxów:

 

Reklamy te pojawiają się za pośrednictwem systemu Google Ads. Jako że są umieszczone nad standardowymi wynikami wyszukiwania, znacznie zwiększają szansę na przyciągnięcie klienta i dokonanie przez niego transakcji. Z racji swojej skuteczności reklamy produktowe bywają drogie, jednak wynika to po prostu z dużej konkurencji - każdy sklep chciałby ekspozycji w najbardziej efektywnych biznesowo lokacjach.

 

CSS - Na czym to polega?

 

Reklamy produktowe pojawiają się na stronie głównych wyników wyszukiwania powyżej reklam tekstowych. Mogą znajdować się także na szczycie lub na dole listy produktów w zakładce Google Zakupy. Użytkownik może tam znaleźć interesujący go produkt, w czym pomagają rozbudowane filtry, dostosowane przez Google do rodzaju artykułu. W ten sposób po wpisaniu frazy “buty do biegania” i przejściu do zakładki Google Shopping użytkownik może wybrać markę, kolor, styl i wiele innych atrybutów, zależnych od typu oferowanego produktu. Co więcej, zakładka ta umożliwia porównanie ceny w różnych sklepach i wybranie najkorzystniejszej opcji - niesie zatem dużą wartość dla klienta.

 

Co system Asortimo CSS oznacza dla właścicieli sklepów internetowych?

 

  • Możliwość dodania produktu do ogromnej bazy, co owocuje znacznym zwiększeniem ekspozycji oferty. Produkty umieszczone w Asortimo automatycznie dodają się do bazy Google Shopping!

  • Jeśli tak jak zdecydowana większość właścicieli sklepów prowadzisz kampanie Google Ads w celu zwiększenia sprzedaży, możesz obniżyć koszt reklam produktowych PLA (Product Listing Ads) nawet do 20%. Wynika to z faktu, że w przypadku korzystania z systemu Verseo CSS omijasz konieczność uiszczania prowizji dla Google. Bez obaw - jest to w pełni zgodne z regulaminem usługi, a Asortimo nie ma dostępu do danych związanych z prowadzeniem Twoich kampanii.

  • Co ważne, nie musisz osobno umieszczać każdego produktu wraz z jego opisem i specyfikacją - dane automatycznie zaciągają się z zaimportowanego feeda produktowego. W ten sposób oszczędzasz czas i moce przerobowe dzięki technologii!

  • Zasięg na całym terenie Unii Europejskiej.